Bestellen, Betalen & Bezorgen

Bestellen

Betaal ik verzendkosten?

Nederland:
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €49 is de verzending gratis. Heeft je bestelling een lagere orderwaarde? Dan zijn de verzendkosten €4,99.*

België:
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €49 is de verzending naar België gratis. Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €7,99.*

Het maximale gewicht voor één pakket bij PostNL is 21,5 kilo. Wegen de artikelen in je Shopping Bag meer dan 21,5 kilo? Dan brengen we een toeslag in rekening. In de meeste gevallen zullen we bestelling in meerdere pakketten versturen. In Nederland is de toeslag €3,99 per extra (2e, 3e, etc.) pakket. In Belgie berekenen we €4,99.

* Bestel je items van de merken FuzzYard, Fringe Studio, Haute Diggity, HugSmart, Park Life Designs, P.L.A.Y., SodaPup, ZippyPaws, Smoofl en/of het Puppy Village huismerk? Dan berekenen we apart verzendkosten. Items van deze merken tellen niet mee voor gratis verzending van andere merken/items. De verzendkosten voor deze merken zijn €4,99 in Nederland en gratis vanaf €49. Bestel je vanuit België? Dan zijn de verzendkosten €7,99 en gratis vanaf €49.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Alle prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen, maar exclusief eventuele verzend- of servicekosten. Indien er verzend- of servicekosten berekend worden, zijn deze altijd apart aangegeven.

Kan ik mijn bestelling die ik heb geplaatst wijzigen?

Het is niet mogelijk om je bestelling te wijzen. Als je bestelling nog niet is afgerond is mogelijk om je bestelling te annuleren op het moment dat je een Mijn Puppy Village account hebt aangemaakt tijdens het afrekenen. Als je bent ingelogd kun je onder Mijn Bestellingen de status bekijken, of je bestelling annuleren.

Kan ik mijn bestelling die ik heb geplaatst annuleren?

Als je bestelling nog niet is afgerond is mogelijk om je bestelling te annuleren op het moment dat je een Mijn Puppy Village account hebt aangemaakt tijdens het afrekenen.  Als je bent ingelogd kun je onder Mijn Bestellingen de status bekijken, of je bestelling annuleren.

Is mijn bestelling gelukt, ik heb geen bevestiging gehad?

Als je de betaling van je bestelling succesvol hebt afgerond ontvang je zo snel mogelijk een bevestiging per e-mail op het door jouw opgegeven e-mailadres. Heb je ook al in je map met ongewenste e-mail gekeken? Het kan zijn dat onze e-mails daar terecht komen.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Jazeker! In je Shopping Bag heb je de mogelijkheid om een ander adres in te vullen, vink hiervoor het vakje ‘verzenden naar een ander adres’ aan. Hier vul je de gegevens van het gewenste afleveradres in. Bij een betaling met Klarna (achteraf betalen), moeten het factuuradres en het verzendadres hetzelfde zijn.

LET OP! gebruik de ‘verzenden naar een ander adres’ mogelijkheid niet om je bestelling bij een PostNL of DHL servicepunt te laten bezorgen. In de meeste gevallen kun je aangeven via de track & trace informatie dat je je pakket bij een servicepunt wilt laten bezorgen. Dit kan alleen als je pakket is ontvangen door PostNL of DHL.

Hoe betrouwbaar zijn de (product)reviews?

We vinden het belangrijk dat de reviews op onze website een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je op de website van WebwinkelKeur.

Naast het achterlaten van reviews voor producten via het gesloten systeem van WebwinkelKeur, is het ook mogelijk om een productreview te plaatsen via de productpagina op onze website. Alleen klanten die een ‘Mijn Puppy Village’ account hebben én het product daadwerkelijk hebben aangeschaft kunnen een review achterlaten.

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen, cadeaus of andere beloningen gegeven.

Ik heb een e-mail gehad dat een artikel niet (meer) leverbaar is, wat nu?

Sorry! We houden onze voorraad met een geavanceerd systeem zo goed mogelijk bij. We sturen de voorraadinformatie uit ons magazijn elke 30 minuten door naar de website. Een enkele keer kan het gebeuren dat het artikel wat je besteld niet meer in het magazijn op voorraad is, maar onze website daar nog niet van op de hoogte is.

Mocht dit gebeuren, zullen we je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Als je één artikel hebt besteld, zullen we je direct terugbetalen. Heb je meerdere artikelen in je bestelling? dan versturen we alle artikelen die op voorraad zijn en betalen we het artikel terug dat we niet kunnen leveren.

Wat als mijn bestelling artikelen heeft met verschillende levertijden?

Als je een artikelen besteld waarbij één of meerdere producten op bestelling zijn, ontvang je je bestelling in meerdere paketten. Alle artikelen die voorradig zijn zullen we zo snel mogelijk naar je toesturen.

De artikelen die je hebt aangeschaft, maar wij moeten bestellen zullen we aan je naleveren. Je betaald hiervoor geen extra of dubbele verzendkosten.

Waarom is er voor sommige artikelen geen kleurkeuze mogelijk?

Dit heeft er mee te maken dat de producent van het product voor alle kleuren hetzelfde artikelnummer en/of barcode (EAN) gebruikt. Hierdoor weten we niet welke kleuren we op voorraad hebben, of welke we geleverd krijgen. Het is ook hierdoor (ook voor ons) niet mogelijk een specifieke kleur (na) te bestellen.

Waarom betaal ik voor sommige items extra verzendkosten?

FuzzYard, Fringe Studio, Haute Diggity, HugSmart, Park Life Designs, P.L.A.Y., SodaPup, ZippyPaws, Smoofl en/of het Puppy Village huismerk versturen we vanuit een ander magazijn dan de rest van ons assortiment. Je ontvangt items van deze merken als een apart pakket naast alle andere artikelen in je bestelling.

Bestel je deze merken? Dan berekenen we apart verzendkosten. Deze merken tellen niet mee voor gratis bezorging van alle andere items in je Shopping Bag. Bestel je voor meer dan €49 aan deze merken? Dan is de bezorging ook gratis in Nederland én België.

Betalen

Welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Om het afreken zo makkelijk mogelijk te maken, bieden we verschillende opties aan bij het afreken. Je kunt onder andere kiezen uit:

  • iDeal
  • Creditcard – Mastercard, Visa en American Express (Inclusief Apple Pay)
  • Bancontact
  • Belfius
  • KBC/CBC
  • Klarna – Pay Later & Pay Now*
  • Paypal
  • VVV Cadeaukaart

Kan ik betalen via een bankoverschrijving of automatische incasso?

Wil je betalen via een bankoverschrijving of automatische incasso? Met Klarna – Pay Now rekenen je je (eenmalige) aankopen direct af via een bankoverschrijving of automatische incasso. Voor Klarna – Pay Now berekenen we de daadwerkelijke transactiekosten.

Wat is de kleine ordertoeslag?

Als je Shopping Bag een waarde onder de €12,50 heeft, is de kleine ordertoeslag van €1,99 van toepassing. Als je meer items in je Shopping Bag toevoegd met een totale waarde boven €12,50 (exclusief verzendkosten) verwijderen we de toeslag automatisch. Deze toeslag is nodig om de daadwerkelijke verzend- en administratiekosten van een pakket te betalen.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Wanneer je betaling is verwerkt, ontvang je binnen 24 uur van ons je factuur. Bij de meeste betaalmethoden ontvang je je factuur direct als bijlage bij de orderbevestiging. De factuur ontvang je als een .pdf bestand. Bewaar de factuur voor je eigen administratie en garantiedoeleinden.

Wanneer ontvangen jullie mijn betaling?

Wanneer we je betaling ontvangen hangt ag van de betaalmethode waar je voor kiest tijdens het afrekenen van je bestelling.

  • Bij betaling met iDEAL, Apple Pay, Bancontact of Creditcard ontvangen wij de betaling direct. We doen ons best om je bestelling nog dezelfde dag te versturen, op voorwaarde dat de producten op voorraad zijn en je bestelling op werkdagen voor 16:30 is geplaatst.
  • Bij betaling via Klarna betaal je pas achteraf. We doen ons best om je bestelling nog dezelfde dag te versturen, op voorwaarde dat de producten op voorraad zijn en je bestelling op werkdagen voor 16:30 is geplaatst.

Waarom is mijn betaling met Klarna afgewezen?

Zodra je kiest voor het betalen met Klarna, wordt er een check gedaan om te kijken of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag.

Bij deze check kijkt Klarna naar drie factoren, namelijk: je betalingsgeschiedenis bij Klarna, het bedrag, en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Het gaat om een combinatie van factoren die bepaalt of de aankoop goedgekeurd kan worden. Puppy Village heeft geen inzicht of invloed op de resultaten van dit beoordelingsproces.

De meest voorkomende redenen voor een afwijzing zijn:

Het bedrag dat je wilt lenen is te hoog voor je inkomen
Als de maandlasten te hoog zijn, kun je misschien je lening niet terugbetalen. In dat geval neemt Klarna je aanvraag niet aan.

Problemen met je aanvraag en/of gegevens
Om je aanvraag goed te keuren moeten Klarna zeker weten wie je bent. Wanneer je bijvoorbeeld een factuuradres hebt opgegeven waarop je niet geregistreerd bent of wanneer je een andere naam op hebt gegeven dan kan Klarna je aanvraag niet goedkeuren.

Je hebt een negatieve registratie bij het BKR
Het kan zijn dat je al een negatieve registratie of aanmerking hebt bij het BKR. Een check bij het Bureau Krediet Registratie is altijd onderdeel van je kredietaanvraag. Dit is wettelijk verplicht. Blijkt daaruit dat je betalingsachterstanden hebt of vorige leningen niet op tijd hebt terugbetaald dan moet Klarna in de meeste gevallen je aanvraag afwijzen.

Waarom is mijn betaling met Creditcard afgewezen?

Je kunt alleen afrekenen met een creditcard waarbij 3D Secure geactiveerd is. 3D Secure betalingen zijn creditcard-transacties waarbij je als kaarthouder niet alleen het kaartnummer invult, maar ook gevraagd kan worden om een code of wachtwoord in te vullen. Dit verkleint de kans op fraude of transacties die worden verricht met een gestolen kaart.

Mijn bestelling is mislukt of geweigerd, hoe snel word ik terugbetaald?

Vervelend als je betaling/bestelling is mislukt, dit kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld weer op je rekening staat hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of Klarna: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard & Apple Pay: binnen 5 werkdagen
  • PayPal: binnen 3 werkdagen
  • VVV Cadeaukaart: binnen 5 werkdagen

Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via onze contactpagina.

Hoe betalen we je terug?

Als je je bestelling hebt geretourneerd betalen we je uiterlijk binnen 14 werkdagen terug, we doen ons uiterste best om dit sneller te doen. We zullen je altijd terugbetalen via de betaalmethode die je hebt gekozen tijdens het afrekenen van je bestelling.

Bezorgen

Wie bezorgt mijn bestelling?

In de meeste gevallen zal PostNL of DHL je bestelling bezorgen, als je op werkdagen voor 15:00 besteld heb je je bestelling de volgende dag in huis. Besteld je in het weekend? Dan heb je je bestelling uiterlijk dinsdag in huis.

We kunnen het tijdvak of de bezorgdag niet garanderen, dit is afhankelijk van PostNL/DHL. Raadpleeg voor de meest actuele bezorgdag of tijd de Track & Trace informatie die je van ons ontvangt. In een enkel geval kan door drukte bij de bezorgdienst de bezorging één dag langer duren dan verwacht.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

We doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk te versturen, als je besteld op werkdagen voor 15:00 doen we ons best om je bestelling dezelfde dag nog te versturen. Je ontvangt je bestelling dan de volgende dag.

Bestel je vrijdag na 14:00 of op zaterdag? Je ontvangt je bestelling dan op maandag. Als je besteld op zondag of op feestdagen, dan zullen we je bestelling de eerstvolgende werkdag versturen.

In het productoverzicht en de productpagina’s zelf, kan je de actuele levertijd zien voor alle producten. Voor FuzzYard, Fringe Studio, Haute Diggity, HugSmart, PawStory, ZippyPaws, Smoofl en/of het Puppy Village huismerk hanteren we andere bezorgtijden, deze worden aangegeven in het productoverzicht en de productpagina’s.

Ik heb een pakket te weinig ontvangen, wat nu?

In sommige gevallen sturen we je meerdere pakketten voor dezelfde bestelling – je wordt hierover geïnformeerd in de verzendbevestiging.

In een enkel geval kan het voorkomen, dat PostNL niet alle pakketten uit dezelfde bestelling op dezelfde dag bezorgd. Je kan de status van deze pakketten volgen via de Track & Trace code die je van ons hebt ontvangen.

Waarom ontvang ik mijn bestelling in meerdere pakketten?

We versturen bestellingen uit twee verschillende magazijnen. Hierdoor kan het voorkomen dat je je bestelling in twee pakketten ontvangt. We doen ons best om je van te voren te informeren. In de meeste gevallen zie je in het Shopping Bag-overzicht of je bestelling uit meerdere pakketten bestaat.

Het kan ook zijn dat alle bestelde artikelen niet in één doos passen, doordat ze te groot of te zwaar zijn. Ook dan kan je je bestelling in meerdere pakketten ontvangen.

We doen ons best om alles in één keer te bezorgen. Het kan zijn dat PostNL of DHL om logistieke redenen niet alle pakketten op hetzelfde moment kan bezorgen. Via de track & trace informatie die je ontvangt houden we je op de hoogte.

Kan ik mijn bestelling ophalen bij een afhaalpunt?

Het is niet mogelijk om tijdens het bestelproces een PostNL of DHL servicepunt te selecteren. Op het moment dat we je bestellen hebben overgedragen aan de vervoerder, ontvang je een e-mail met track & trace informatie. Via deze link is het in veel gevallen mogelijk om een PostNL of DHL locatie, bezorgdag of tijd te kiezen. Het kan zijn dat hier extra kosten voor worden gevraagd, deze zijn voor je eigen rekening.

Wat is neerzettoestemming of bezorging op een afgesproken plek?

Sommige vervoerders geven de optie om voor neerzettoestemming of bezorging op een afgesproken plek rondom het huis. Je geeft via de website of app van de vervoerder een plaats rondom het huis of in jouw tuin aan. Bijvoorbeeld een schuur, achtertuin of garage. Een andere plek mag ook, zolang deze maar veilig én droog is.

Voordat de bezorger een pakket achterlaat op een afgesproken plek, bevestig je dat het risico op schade, verlies of diefstal niet voor ons of de vervoerder maar voor jezelf is. Heb je gekozen voor neerzettoestemming of bezorging op een afgesproken plek en is je pakket beschadigd, verloren of gestolen? Dan zijn wij én de vervoerder niet aansprakelijk. We kunnen je ook niet helpen met een onderzoek.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

De bezorger van PostNL/DHL biedt de bestelling aan op het door jou opgegeven afleveradres. Als je niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging, dan ontvang je hiervan een bericht. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.

PostNL/DHL laat dan weten met een van de volgende 3 opties waar je bestelling is:

  • PostNL/DHL komt de volgende dag terug
  • Heeft je bestelling bij de buren afgegeven
  • Of je bestelling ligt bij een afhaalpunt in de buurt

Mijn Track & Trace code werkt niet

Heb je van ons een e-mail ontvangen met een Track & Trace code? Het kan maximaal 24 uur duren voordat deze werkt. Kan je toch je bestelling niet volgen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag.