Retourneren & Ruilen

Retourneren

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Ben je niet tevreden met je aankoop? Dan kun je dit binnen 14 dagen, na ontvangst van je bestelling bij ons melden via het retourformulier. Je ontvangt van ons per e-mail zo snel mogelijk een retourbon. Na het melden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product naar ons terug te sturen.

Wil je het product wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retourneren? Bekijk het product gerust zoals je dat in een winkel zou doen, maar je mag het niet gebruiken.

Het herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt niet voor zakelijke aankopen (op bedrijfsnaam) of B2B (Business-to-Business) leveringen.

Bijvoorbeeld: je kan een knuffel wel bekijken maar je hond mag er niet mee spelen. 

Wat kost het om te retourneren?

De kosten van het retourneren zijn voor je eigen rekening. Indien je via PostNL wilt retourneren, zijn dit de geschatte verzendkosten:

Brievenbuspakketje: €4,00.
tot 2 kilo – maximaal formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm

Pakketpost: v.a. €6,75
tot 10 kilo – maximaal formaat: 100 x 50 x 50 cm

Pakketpost XL: v.a. €13,00
tot 23 kilo – maximaal formaat: 176 x 78 x 58 cm

  • Bewaar je verzendbewijs! Daarmee kan je je verzending traceren als er iets misgaat. Wij zijn niet verantwoordelijk als je retourzending kwijtraakt.
  • Retourneer je meerdere artikelen? En horen alle artikelen bij dezelfde bestelling? Dan kan alles in de doos waar je bestelling in geleverd is.

Retourneer je vanuit België? Dan zijn de kosten minimaal €9,60 via PostNL.be. Bekijk de website van PostNL.be of bpost voor de exacte kosten. Wil je liever retourneren via een andere vervoerder, kan dat natuurlijk ook.

Wat is het retouradres?

Heb je het retourformulier ingevuld en een retourbon ontvangen? Dan kan je je pakket sturen naar:

Puppy VillageDC Rotterdam
Hongkongstraat 71
3047BR Rotterdam
geen bezoekadres!

Heb je items van FuzzYard, Fringe Studio, Haute Diggity, HugSmart, PawStory, ZippyPaws, Smoofl en/of het Puppy Village huismerk besteld en wil je deze retourneren? Dan kan dit naar het onderstaande adres:

Puppy VillageDC Houten
Kalksteen 16
3991 SH Houten
geen bezoekadres!

Vergeet niet om de retourbon in de doos te doen, anders weten we niet van wie de bestelling is en kunnen we je retour niet verwerken.

Kan PostNL mijn retourzending ook ophalen?

Komt PostNL binnenkort nog bij je langs om een pakket te bezorgen? Van maandag t/m zaterdag kun je gelijk een pakket mee teruggeven! Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt en de retourbon van Puppy Village in de doos zit. Je kunt zelf online of via de PostNL App een verzendlabel aanmaken en printen. Pakketten zonder retourlabel kan PostNL niet meenemen. Meer informatie, of het aanmaken van een retourlabel kan op de website van PostNL.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd

Vervelend als er iets niet klopt met je bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd. We lossen dit graag voor je op, neem dan contact op met ons op via onze contactpagina.

Kan ik mijn retourmelding weer annuleren?

Heb je je toch bedacht? Dan kan je het product gewoon houden. Je retourmelding annuleren we automatisch als we 14 dagen na het melden je retour nog niets hebben ontvangen.

Hoe betalen we je terug?

  • Heb je met iDEAL betaald? Dan boeken wij het bedrag terug op je rekening.
  • Heb je met je creditcard betaald en je hebt je volledige bestelling geretourneerd, dan storten we het bedrag terug op je creditcard. Retourneer je maar een deel van je bestelling? Dan storten we het geld naar jouw opgegeven rekeningnummer. Wanneer je rekeningnummer niet bij ons bekend is, vragen we je vriendelijk deze door te geven.
  • Heb je betaald met PayPal? Dan storten we het bedrag terug in je PayPal account.

Waar kan ik mijn pakket voor retour afgeven?

Je kan een overzicht van alle PostNL pakketpunten vinden via de locatiewijzer van PostNL. Je kunt je pakket ook thuis laten ophalen, PostNL rekent hiervoor extra kosten. Je kunt je pakket ook retourneren met een andere vervoerder zoals DHL of DPD.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, maar het is beschadigd of helemaal niet aangekomen.

Vervelend als je je bestelling hebt geretourneerd en deze is beschadigd, of helemaal niet bij ons is aangekomen. Heb je je pakket via PostNL verstuurd en een Track & Trace code ontvangen? PostNL kan je verder helpen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

Hoe weet ik of mijn retourzending ontvangen is?

We sturen je een e-mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat we je retourzending hebben ontvangen.

Wat gebeurd er als ik retourneer buiten de retourtermijn?

Mocht je je bestelling buiten de 14-dagen termijn aan ons opsturen, kan het zijn dat we je retourzending niet meer kunnen verwerken.

Ruilen

Kan ik een artikel ruilen voor een ander artikel?

Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Ben je niet tevreden, of wil je liever een ander artikel? Dan is het mogelijk om je bestelling (deels) te retourneren. Maak hiervoor gebruik van ons retourformulier.

Ik heb de verkeerde maat besteld, kan ik het artikel omruilen?

Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een ander artikel. Heb je de verkeerde maat besteld? Dan is het mogelijk om je bestelling (deels) te retourneren. Maak hiervoor gebruik van ons retourformulier. Je kunt hierna hetzelfde of een ander artikel in de juiste maat bestellen via onze website.