Retourneren, Garantie & Klachten
Retouren & terugbetalingen
Hoe lang kan ik mijn bestelling retourneren?
Heb je je bedacht? Terugsturen kan binnen 30 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen. We hebben dan een paar voorwaarden. Bekijk ons retourbeleid voor meer informatie.
Hoe kan ik mijn retour aanmelden?
Klik op ‘je bestelling bekijken’ in de orderbevestiging of log in via ‘Mijn Puppy Village’ met je e-mailadres, ook als je geen account bij ons hebt. Je ontvangt een 6-cijferige code om toegang te krijgen. Vervolgens kun je je retour aanmelden en ontvang je een e-mail met de retourinstructies.
Wat kost het om te retourneren?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Als je via PostNL retourneert, zijn de geschatte verzendkosten als je het verzendlabel online koopt:
- Brievenbuspakketje: €4,25
tot 2 kilo – maximaal formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm - Pakketpost: v.a. €6,95
tot 10 kilo – maximaal formaat: 100 x 50 x 50 cm - Pakketpost XL: v.a. €14,50
tot 23 kilo – maximaal formaat: 176 x 78 x 58 cm
Retourneer je vanuit België? Dan zijn de kosten minimaal €9,60 via PostNL.be. Bekijk de website van PostNL.be of bpost voor de exacte kosten. Wil je liever retourneren via een andere vervoerder, kan dat natuurlijk ook.
Wat is het retouradres?
Je kunt je bestelling niet bij ons afgeven. Retourneer je pakket via een PostNL, DHL of DPD servicepunt, of een andere pakketdienst naar keuze. Je ontvangt per e-mail de retourinstructies.
Puppy Village – DC Houten
Kalksteen 16
3991SH Houten
geen bezoekadres!
Bewaar altijd je verzendbewijs! Hiermee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren retourzendingen. Retourneer je meerdere artikelen uit dezelfde bestelling? Dan kun je alles in de doos van je bestelling terugsturen.
Kan mijn retourzending worden opgehaald?
Komt PostNL binnenkort nog bij je langs om een pakket te bezorgen? Van maandag t/m zaterdag kun je gelijk een pakket mee teruggeven! Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt en de retourbon van MadeForPets in de doos zit.
Je kunt zelf online of via de PostNL-app een verzendlabel aanmaken en printen. Pakketten zonder retourlabel kan PostNL niet meenemen. Meer informatie, of het aanmaken van een retourlabel kan op de website van PostNL.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Zodra we je retour hebben verwerkt, sturen we de terugbetalingsopdracht naar Mollie, onze betalingspartner. Meestal ontvang je je geld binnen 1-3 werkdagen. De terugbetalingstijd kan variëren, afhankelijk van je betaalmethode en bank. In sommige gevallen kan het langer duren.
- iDEAL, Bancontact, KBC/CBC, Belfius en Klarna: binnen 1 tot 5 werkdagen
- Creditcard & Apple Pay: binnen 5 tot 14 werkdagen
- PayPal: binnen 5 tot 14 werkdagen
- VVV Cadeaukaart: binnen 3 tot 5 werkdagen
Heb je vragen over dit proces? Dan adviseren we je om contact op te nemen met de klantenservice van je eigen bank of financiële instelling.
Betaal ik retourkosten als ik mijn pakket niet ophaal bij een PostNL-punt of het aan de deur weiger?
Als je pakket niet kan worden bezorgd op het opgegeven adres of je het niet binnen 7 dagen ophaalt bij een PostNL-punt, brengen we retourkosten in rekening: €7,44 (excl. btw) in Nederland en €9,69 (excl. btw) in België. Dit geldt ook als je het pakket aan de deur weigert. Je bestelling wordt geannuleerd en het bedrag wordt binnen 14 dagen terugbetaald, minus de retourkosten.
Wat is waardevermindering?
We brengen waardevermindering in rekening als je een product retourneert en dit verder hebt gebruikt of onderzocht dan je in een fysieke winkel zou doen. De waardevermindering van het product kan oplopen tot 100% van de inkoopprijs.
Bijvoorbeeld: Je knipt alle labels van een speeltje af en besluit het toch te retourneren. Je hebt het product verder gebruikt dan je in een winkel zou doen. In dit geval passen we een waardevermindering toe op het geretourneerde speeltje en houden we een percentage in op het terug te betalen bedrag
Garantie & Klachten
Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?
Als er iets mis is met je bestelling, helpen we je graag! Stuur een e-mail naar woef@puppyvillage.nl met een korte omschrijving van het defect en wat je verwacht van ons. Vermeld je bestelnummer en het betreffende artikel, en voeg duidelijke foto’s of video’s toe die het probleem laten zien.
Zit er garantie op hondenspeeltjes?
We bieden garantie op hondenspeeltjes zolang er nog niet mee gespeeld is. Controleer voor gebruik of bijvoorbeeld alle piepers werken. Als je hond al met het speeltje heeft gespeeld, kunnen we niet meer bepalen of het product defect was of dat het door gebruik beschadigd is. Neem gerust contact met ons op via e-mail, we helpen je graag!
Hoe snel ontvang ik reactie op een garantieclaim?
We doen ons best om zo snel mogelijk te reageren, vaak binnen 2-5 werkdagen. Soms zijn we afhankelijk van onze leveranciers of de fabrikant van het product, in dat geval zullen we je laten weten wanneer we reactie verwachten.
Ik heb een klacht, wat nu?
Het is vervelend als je niet tevreden bent, maar we zoeken graag samen naar een oplossing. Stuur een e-mail naar woef@puppyvillage.nl met een duidelijke beschrijving van je klacht en wat wij voor je kunnen doen. Voeg foto’s of video’s toe als dat helpt. Vergeet niet je bestelnummer en, indien van toepassing, het artikel te vermelden.
Als we samen geen oplossing vinden, kun je het geschil aanmelden voor bemiddeling bij Stichting WebwinkelKeur.