FAQ - Retourneren & Ruilen

Je kunt je retour bij ons aanmelden door op 'je bestelling bekijken' te klikken in de orderbevestiging. Heb je deze e-mail niet meer? Dan kun je je bestellingen inzien via 'Mijn Puppy Village', ook als je geen account bij ons hebt. Vul het e-mailadres in waarmee je hebt besteld. Je ontvangt vervolgens een 6-cijferige code om te kunnen inloggen. Via je besteloverzicht kan je je retour bij ons aanmelden. Nadat we je aanvraag hebben beoordeeld, ontvang je een e-mail met de retourinstructies.

De kosten van het retourneren zijn voor je eigen rekening. Indien je via PostNL wilt retourneren, zijn dit de geschatte verzendkosten als je je verzendlabel online koopt:

Brievenbuspakketje: €4,25
tot 2 kilo – maximaal formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm

Pakketpost: v.a. €6,95
tot 10 kilo – maximaal formaat: 100 x 50 x 50 cm

Pakketpost XL: v.a. €14,50
tot 23 kilo – maximaal formaat: 176 x 78 x 58 cm

  • Bewaar je verzendbewijs! Daarmee kan je je verzending traceren als er iets misgaat. Wij zijn niet verantwoordelijk als je retourzending kwijtraakt.
  • Retourneer je meerdere artikelen? En horen alle artikelen bij dezelfde bestelling? Dan kan alles in de doos waar je bestelling in geleverd is.
  • Het online kopen van een retourlabel bij PostNL is goedkoper dan bij een PostNL-punt.

Retourneer je vanuit België?
Dan zijn de kosten minimaal €9,60 via PostNL.be. Bekijk de website van PostNL.be of bpost voor de exacte kosten. Wil je liever retourneren via een andere vervoerder, kan dat natuurlijk ook.

Retourkosten bij het niet ophalen van een pakket bij een PostNL-punt of bij weigering aan de deur
Als PostNL je pakket niet kan bezorgen op het opgegeven adres, of als je persoonlijke bezorgvoorkeuren hebt ingesteld, wordt je bestelling naar een PostNL-punt gebracht. Haal je het daar niet binnen 7 dagen op, dan brengen we in Nederland €7,44 (excl. btw) en in België €9,69 (excl. btw) aan retourkosten in rekening. Zodra het pakket bij ons is teruggekomen, wordt je bestelling geannuleerd. Dit geldt ook als je het pakket aan de deur weigert. Het bedrag van je bestelling wordt binnen 14 dagen terugbetaald, minus de retourkosten, en op dezelfde wijze als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt gedaan.

Puppy Village – DC Houten
Kalksteen 16
3991SH Houten
geen bezoekadres!

Je kunt je bestelling niet bij ons afgeven. Retourneer je bestelling via een DHL ServicePointPostNL Servicepunt of een andere pakketdienst naar keuze. We zullen je per e-mail informeren met de retourinstructies. Bewaar je verzendbewijs! Daarmee kan je je zending traceren als er iets misgaat.

Komt PostNL binnenkort nog bij je langs om een pakket te bezorgen? Van maandag t/m zaterdag kun je gelijk een pakket mee teruggeven! Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt en de retourbon van MadeForPets in de doos zit.

Je kunt zelf online of via de PostNL App een verzendlabel aanmaken en printen. Pakketten zonder retourlabel kan PostNL niet meenemen. Meer informatie, of het aanmaken van een retourlabel kan op de website van PostNL.

We brengen een waardevermindering in rekening als je een product retourneert en dit verder hebt gebruikt of onderzocht dan je in een fysieke winkel zou doen. De waardevermindering van het product kan oplopen tot 100% van de inkoopprijs.

Bijvoorbeeld: Stel, je knipt alle labels van een speeltje af en besluit het toch te retourneren. Je hebt het product verder gebruikt dan je in een winkel zou doen. In dit geval passen we een waardevermindering toe op het geretourneerde speeltje en houden we een percentage in op het terug te betalen bedrag.

Het is niet mogelijk om een artikel (om) te ruilen. Ben je niet tevreden, of wil je liever een ander artikel? Dan is het mogelijk om je bestelling (deels) te retourneren. Maak hiervoor gebruik van ons retourformulier.