FAQ - Betalen

Om het bestellen zo makkelijk mogelijk te maken, bieden we verschillende opties aan bij het afrekenen. Afhankelijk of je in Nederland of België woont, kun je kiezen uit:

  • iDEAL en iDEAL in3
  • Creditcard – Mastercard, Visa en American Express (inclusief Apple Pay)
  • Bancontact
  • Belfius
  • KBC/CBC
  • Klarna – Betaal later en betaal in 3 termijnen
  • VVV Cadeaukaart

Op dit moment bieden wij geen optie voor betaling via bankoverschrijving of automatische incasso. We hebben andere, veiligere betaalmethoden beschikbaar om je transactie af te ronden. Neem gerust contact met ons op als je hulp nodig hebt bij het kiezen van een betaalmethode.

Wil je je bestelling achteraf betalen? Dan kan je gebruik maken van een creditcard (Mastercard, Visa en American Express –geen prepaid kaart!) of een BNPL-dienst (Buy Now Pay Later) zoals Klarna – Betaal achteraf. Wil je je bestelling in termijnen betalen? Dan kun je gebruik maken van Klarna – Betaal in 3 delen of iDEAL in3.

Zodra je ervoor kiest om met Klarna te betalen, wordt er een controle uitgevoerd om te bepalen of je een bestelling kunt plaatsen voor het gekozen bedrag. Tijdens deze controle evalueert Klarna drie factoren: je betalingsgeschiedenis bij Klarna, het bedrag van de bestelling, en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau zoals het BKR.

Klarna bepaald aan de hand van een combinatie van deze drie punten of je bestelling goedgekeurd kan worden. Bij MadeForPets hebben we geen inzicht of invloed op de resultaten van dit beoordelingsproces. Heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.

De meest voorkomende redenen voor afwijzing zijn:

  1. Het bedrag dat je wilt lenen overschrijdt je inkomen. Indien de maandelijkse lasten te hoog zijn, kan het zijn dat je de lening niet kunt terugbetalen. In dit geval zal Klarna je aanvraag niet accepteren.

  2. Problemen met je aanvraag en/of (ingevoerde) gegevens. Om je aanvraag te kunnen goedkeuren, moet Klarna zeker zijn van je identiteit. Als bijvoorbeeld het opgegeven factuuradres niet overeenkomt met je registratie, of als je een andere naam hebt opgegeven, kan Klarna je aanvraag niet goedkeuren.

  3. Negatieve registratie bij het BKR. Het kan zijn dat je al een negatieve registratie of aantekening hebt bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Een controle bij het BKR is altijd een verplicht onderdeel van je kredietaanvraag, vanwege wettelijke vereisten. Als hieruit blijkt dat je achterstallige betalingen hebt of eerdere leningen niet tijdig hebt terugbetaald, zal Klarna in de meeste gevallen je aanvraag moeten afwijzen.

Je kunt alleen betalen met een creditcard waarbij 3D Secure is geactiveerd. 3D Secure-betalingen omvatten creditcardtransacties waarbij je als kaarthouder niet alleen het kaartnummer invoert, maar ook mogelijk wordt gevraagd om een (pin)code, een wachtwoord in te voeren of de betaling te bevestigen via de mobiele app van de bank of creditcardmaatschappij.

Deze extra stap vermindert het risico op fraude of transacties die worden uitgevoerd met een gestolen kaart. Lukt het niet om de 3D Secure-betaling te voltooien? Neem dan contact op met de uitgevende instantie van je kaart.

Nadat we je retourzending hebben verwerkt, sturen we direct de terugbetalingsopdracht naar Mollie, onze betalingspartner. Meestal ontvang je het bedrag binnen 1-3 werkdagen. De terugbetalingstijd kan variëren afhankelijk van de gebruikte betaalmethode en financiële instelling, maar in de meeste gevallen bedraagt dit ongeveer 1-3 werkdagen. In sommige gevallen kan dit langer duren, afhankelijk van de verwerkingsprocedure van de betalingsprovider en je bank.

  • iDEAL, iDEAL in3 en Klarna: binnen 1 tot 3 werkdagen
  • Creditcard & Apple Pay: binnen 5 tot 21 werkdagen
  • PayPal: binnen 3 tot 21 werkdagen
  • VVV Cadeaukaart: binnen 3 tot 5 werkdagen

Heb je vragen over dit proces? Dan adviseren we je om contact op te nemen met de klantenservice van je eigen bank of financiële instelling.