FAQ - Bezorging

We werken samen met PostNL* om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. We kunnen echter het exacte tijdstip of de bezorgdag niet garanderen, omdat we hiervoor afhankelijk zijn van PostNL.

Voor de meest actuele bezorginformatie met betrekking tot de dag en het tijdstip verwijzen we je naar de track & trace-gegevens die je van ons ontvangt. Soms kan het door drukte bij de bezorgdienst 1 tot 2 dagen langer duren voordat je je bestelling ontvangt dan verwacht. PostNL zal je hiervan op de hoogte stellen.

* In een uitzonderlijk geval kan het zijn dat DHL of DPD je bestelling bezorgd, bijvoorbeeld als PostNL grote problemen heeft in de verwerking van pakketten, of door drukte geen pakketten meer aanneemt. 

Zodra je een bestelling plaatst, geven we je pakket zo snel mogelijk mee aan PostNL. Bestellingen op werkdagen worden binnen 24 uur aan PostNL overgedragen.

  • maandag t/m donderdag: binnen 1-2 dagen in huis
  • vrijdag: uiterlijk maandag in huis
  • zaterdag & zondag: uiterlijk dinsdag in huis

Zodra je pakket onderweg is, ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging en een track & trace-code. PostNL houdt je op de hoogte van het verwachte bezorgmoment.

Als je je bezorgadres wilt wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Om er voor te zorgen dat je je bestelling zo snel mogelijk in huis hebt, wordt je bestelling verwerkt zodra deze in ons systeem is ingevoerd. Zodra je een track & trace code ontvangt, kunnen we geen wijzigingen meer aanbrengen, zoals het veranderen van het bezorgadres.

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres ingevoerd? In de meeste gevallen is het mogelijk om (zodra je pakket is ontvangen door PostNL) via de track en trace-link te kiezen voor bezorging bij een PostNL-punt.

De bezorger van PostNL levert de bestelling af op het door jou opgegeven afleveradres. Als je niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging, ontvang je hierover een bericht via de track & trace-link of via een e-mail.

PostNL zal vervolgens met een van de volgende 4 opties aangeven waar je bestelling zich bevindt:

  1. PostNL komt de volgende dag terug.
  2. Je bestelling is afgegeven bij de buren.
  3. Je bestelling is neergelegd op de afgesproken plek rondom je huis.
  4. Je bestelling ligt klaar bij een PostNL-punt in de buurt.

In sommige gevallen kun je via PostNL kiezen voor bezorging op een afgesproken plek rondom jouw huis. Je kunt via de website of app van PostNL een locatie rondom het huis of in je tuin aangeven, zoals bijvoorbeeld een schuur, achtertuin of garage.

Voordat de bezorger een pakket op een afgesproken plek achterlaat, bevestig je dat het risico op schade, verlies of diefstal niet bij Puppy Village of PostNL ligt, maar bij jouzelf. Als je hebt gekozen voor neerzettoestemming of bezorging op een afgesproken plek en je pakket is beschadigd, verloren gegaan of gestolen, dan zijn zowel wij als PostNL niet aansprakelijk. We kunnen je ook niet helpen met een onderzoek om te achterhalen waar je pakket is.

Goed dat je ernaar vraagt! We zijn serieus bezig met duurzaamheid. Zo zorgen we er voor dat de verzenddozen die we gebruiken gemaakt zijn van gerecycled karton en ze passen bij wat je hebt besteld. Dit betekent dat we minder lege ruimte hebben en meer pakketjes in de bezorgwagen kunnen stoppen. Zo maken we optimaal gebruik van de ruimte in de bestelbus en dragen we bij aan efficiënte bezorging.

Is het toch nodig om de doos van je bestelling op te vullen, dan gebruiken we hiervoor gerecycled papier. Ontvang je een bestelling met plastic luchtkussentjes? Die zijn niet van ons, maar hergebruikt van een van onze leveranciers. 

PostNL zet zich in om jouw bestelling zo milieuvriendelijk te bezorgen. Brievenbuspakketjes worden volledig duurzaam bezorgd, maar ook gewone pakketten worden steeds duurzamer aangeboden. Denk aan slimmere routes en elektrische voertuigen. En als je wilt, kun je je pakketje bij een ophaalpunt laten bezorgen, wat helpt om CO2-uitstoot te verminderen.